![Mistrzowskie narty – czyli czym jest Servotec ?!](https://stacjaeksperta.pl/wp-content/uploads/2017/12/Redster_2_1200x717-500x0-c-default.jpg)
Czy widziałeś narty ze wspomaganiem kierownicy ?
Najnowsza kolekcja nart Atomica diametralnie różni się od wcześniejszych. Zmiany widać gołym okiem. Wyróżnia ją nie tylko piękny design w nowym odcieniu czerwieni. Na przedniej części narty pojawił się tajemniczy, metalowy pręt, ciągnący się aż do płyty wiązania. To właśnie Servotec – najnowsza technologia, która sprawia, że deski są jeszcze lepsze od swoich poprzedniczek. Zastanawialiście się, jak to działa i do czego dokładnie służy?
Mistrzowskie wspomaganie
Nazwa Servotec pochodzi od niemieckiego słowa „Servolenkung”, które nie oznacza nic innego, jak wspomaganie kierownicy w samochodach. Inżynierowie Atomica postanowili zainspirować się motoryzacją i dołożyć wspomaganie również do prowadzenia nart. Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę. Już w czasie premiery najnowszej technologii podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w Sankt Moritz, rozwiązanie to sprawdziło się wśród narciarskich „kierowców rajdowych”. Profesjonalni narciarze jeżdżący na Atomicach zdeklasowali rywali, zdobywając dwanaście krążków w medalowej klasyfikacji generalnej zmagań.
Stabilizacja i komfort jazdy
Servotec ma oczywiście zastosowanie nie tylko w przypadku sportu wyczynowego. Idealnie sprawdza się również w jeździe amatorskiej, gdyż zwiększa bezpieczeństwo i wpływa na komfort jazdy. Dzięki przyspieszonemu powrotowi narty do pierwotnego kształtu po tym, jak wygina się ona w skręcie, wyraźnie amortyzuje drgania. Proces ten stabilizuje nartę przy większych prędkościach. Jednocześnie zwiększa jej elastyczność, przez wsparcie sprężystości narty, co powoduje, że łatwiej nam skręcać i skłonić deski do współpracy.
Jak działa Servotec?
Pręcik zbudowany jest z włókien węglowych, dzięki czemu jest nie tylko lekki, ale doskonale transmituje siłę. Przenosi ją bezpośrednio do elastometru, który znajduje się pod płytą wiązania i sprawia, że narta jest bardziej sprężysta. Tłumiąc przy tym drgania, Servotec działa jak zawieszenie w sportowym samochodzie i stabilizuje narty. Ich dzioby cały czas mają kontakt ze śniegiem, co zdecydowanie polepsza przyczepność.
Lekkość dla każdego
Technologia Servotec została zastosowana w modelach Atomic G9, X9 i damskich Cloudach. W kolekcji dedykowanej kobietom zastosowano specjalną odmianę Servotec Light, która waży jeszcze mniej niż jej pierwotna postać. Dzięki technologii Servotec narty są bardzo lekkie (dla kobiet jeszcze lżejsze), a zarazem bezpieczne i komfortowe. Bardzo dobrze sprawdzają się na każdym poziomie zaawansowania – poczynając od zawodników Pucharu Świata, a kończąc na weekendowych amatorach białego szaleństwa. Od teraz każdy może korzystać z technologii mistrzów.
Zuza